söndag 9 november 2008

Trätorg byggs upp under Elmia Wood



Planerna inför nästa års Elmia Wood rullar vidare. Tanken är att vi skall skapa ett trätorg med så många relaterade organisationer och företag som det bara går. Vi kommer att kunna få en mycket bra plats där mindre montrar och tätare där emellan, skall ge en känsla av just handelsplats, trätorg och där möten med andra likasinnade blir en viktig pusselbit. Just trätorget kommer sig av den webbsait som Småsågarnas Riksförbund och LRF sammarbetar om och som är under uppsegling under hösten.

Huset på bilden är mitt eget som var med på Elmia förra gången. Smålänningar och andra var tyvärr för snåla men jag lyckades att få det sålt under Landsbygdsdagarna på Lisseberg (i bakgrunden skymtar montern med Värnamo Naturbruksgymnasium). Planering till upplägg äger rum under vintern. Alla med träprodukter eller tjänster som direkt anknyter är välkomna att vara med, ju fler desto roligare.

Är du intresserad av timmerhus så har jag ett likadant ute på blocket för försäljning (jönköpings län, timmerstuga). Kanske något för en Elmiamonter!

1 kommentar:

Anonym sa...

Trätorget kommer att bli jättekul! Jag pratade nyss med illustratören AKW som har jobbat lite med exponering. Hon påminde om att folk vill: se - höra-känna- smaka - göra. Själv lägger jag till "köpa!". Vi måste komma på bra småsaker som besökare kan köpa med sig hem på impuls... inte bara investeringsobjekt. Brukar det vara barn med eller är det åldersgräns?